Η αγιότητα του ο 11ος Μιντρολλίνγκ Τρίτσεν

Η Γέννηση της Αγιότητάς Του

Ο 11ος κάτοχος του θρόνου του Μιντρολλίνγκ, ο Τρίτσεν Γκιούρμε Κούνζανγκ Ουάνγκυαλ γεννήθηκε σαν γιος του 10ου Μιντρολλίνγκ Τρίτσεν Γκιούρμε Ντόντρουμπ Ουάνγκυαλ και της γιουμ Ντάουα Ντρόλμα (η μητέρα του), τη δέκατη όγδοη ημέρα του πρώτου σεληνιακού μήνα, τη χρονιά του σιδερένιου προβάτου.

Μόρφωση, Ενδυναμώσεις και Ριζικός Δάσκαλος

Η Αγιότητά Του έλαβε εκτενείς διδασκαλίες και ενδυναμώσεις από πολλούς επιφανείς Θιβετανούς Δασκάλους: οι, Τζόνγκσαρ Κυέντσε Τσόκυι Λόντρο, Σέτσεν Κόνγκντρουλ, ο Μέγας, Μίνλινγκ Τσουνγκ Ρίνποτσε, Μίνλινγκ Κεν Ρίνποτσε, Σέτσεν Ράμπτζαμ Ρίνποτσε, Ντόρτζιν Νάμντρολ Γκυάτσο, Ντόρτζιν Ντέτσεν Τσοέτζιν και Γκέλονγκ Κούνζανγκλα είναι μερικοί από τους ονομαστούς Δασκάλους με τους οποίους μελέτησε.

Ο Ριζικός Δάσκαλος της Αγιότητάς Του ήταν ο Τζόνγκσαρ Κυέντσε Τσόκυι Λόντρο, από τον οποίο έλαβε τις πολύτιμες οδηγίες πάνω στο Γκούχιαγκάρμπατάντρα μαζί με τα διάφορα σχόλιά του.
Ο Τζόνγκσαρ Κυέντσε Ρίνποτσε διακήρυξε ότι η Αγιότητά Του είχε άριστα διακριθεί στην κατανόηση και άσκηση αυτών των πολύτιμων διδασκαλιών και τον συμβούλεψε να τις διδάξει έντεκα φορές σε τυχερούς και άξιους μαθητές στο μέλλον.

Απομονώσεις, Συγγραφή και Αποκαλύψεις Τέρμα

Αφού μελέτησε για πολλά χρόνια με μεγάλους Θιβετανούς Βουδιστές Δασκάλους, ο Ρίνποτσε πέρασε πάνω από 14 χρόνια σε απομονώσεις, ολοκληρώνοντας και πραγματώνοντας πολλές ασκήσεις. Εν μέσω θαυμαστών σημαδιών συνέθεσε πολλές διδασκαλίες και ανακάλυψε το Τέρμα του Τζίγκτεν Ουάνγκτσουκ Πέμα Γκαρουάνγκ, του Μεγάλου Ελεήμονα.

1959: Η Φυγή απ’ το Θιβέτ

Μετά την Παρανιρβάνα του πατέρα του, του 10ου Μιντρολλίνγκ Τρίτσεν, ο Ρίνποτσε άρχισε να εκπληρώνει τις υπευθυνότητές του σαν επόμενος κάτοχος του θρόνου, αν και η Κινέζικη εισβολή στο Θιβέτ το 1959 και οι καταστάσεις που ακολούθησαν, εμπόδισαν την επίσημη ενθρόνισή του. Μετά από παράκληση της Σάνγκα του και των μελών της οικογενείας του, η Αγιότητά Του ο Μιντρολλίνγκ Τρίτσεν διέφυγε από το Θιβέτ σε ηλικία 29 ετών.

Ο Ρίνποτσε πέρασε ένα διάστημα στο Μπουτάν και μετά ταξίδεψε στην Ινδία. Συνάντησε και έζησε με τον Μεγάλο Δάσκαλο, την Αγιότητά Του τον Ντούτζομ Ρίνποτσε, ο οποίος ήταν φίλος με τον 10ο Μιντρολλίνγκ Τρίτσεν.

Η Ενθρόνιση του 11ου Μιντρολλίνγκ Τρίτσεν

Το 1962, η Αγιότητά Του ο Ντούτζομ Ρίνποτσε και η Αγιότητά Του ο Ντίλγκο Κυέντσε Ρίνποτσε έκαναν την επίσημη τελετή της ενθρόνισης της Αγιότητας του 11ου Μιντρολλίνγκ Τρίτσεν, παρουσία πολλών φημισμένων Δασκάλων και αξιωματούχων, στο Μοναστήρι Ζανγκντόκ Παλρί στη Καλιμπόνγκ. Στη Καλιμπόνγκ, συνεργαζόμενος στενά με την Α.Τ. τον Ντούτζομ Ρίνποτσε, την Α.Τ. τον 16ο Κάρμαπα, την Α.Τ. τον Ντίλγκο Κυέντσε Ρίνποτσε και άλλους, ο Ρίνποτσε συμμετείχε ενεργά στην εγκαθίδρυση του Ντάρμα στην Ινδία. Οργάνωσε πολλές μεγάλες συγκεντρώσεις, μυήσεις και διδασκαλίες.

Η Ίδρυση του Μοναστηριού του Μιντρολλίνγκ στην Ινδία

Το 1976 ο Ρίνποτσε μετακόμισε στο Ντέρα Ντουν και ανέλαβε τη θέση του σαν κεφαλή του Μοναστηριού του Μιντρολλίνγκ στην εξορία, όπου συνέχισε να ωφελεί τις αισθανόμενες υπάρξεις στρέφοντας τον τροχό του Ντάρμα. Η παρουσία του στον κόσμο έχει εμπνεύσει άλλους να ακολουθήσουν το μη-εγωιστικό και γεμάτο έλεος καθαρό μονοπάτι. Οι προσπάθειές του επικεντρώθηκαν κυρίως στο να διαδώσει το όραμα και τη συμβουλή του Μεγάλου Βασιλιά του Ντάρμα, Τσόγκυαλ Τέρντακ Λίνγκπα: να εξασφαλίσει την καθαρότητα των Διδασκαλιών και να διατηρήσει τα σάμαγια.

Ονομαστός μέσα στη Θιβετανική Κοινότητα σαν την προβολή του Παντμασάμπαβα, η Αγιότητά Του ο 11ος Μιντρολλίνγκ Τρίτσεν τιμάται και είναι σεβαστός μέσα στον Βουδιστικό κόσμο σαν ένας μεγάλος Μαχασίντα και σαν ένας από τους μεγάλους πραγματωμένους Δασκάλους αυτού του αιώνα.
Ο Τρίτσεν Ντόρτζε Τσάνγκ, όπως είναι γνωστός σε πολλούς, έζησε με την οικογένειά του και τη Σάνγκα του Μιντρολλίνγκ στη Ντέρα Ντουν μέχρι την Παρανιρβάνα Του.

Η Παρανιρβάνα της Αγιότητάς Του

Στις 7 το απόγευμα, της 3ης μέρας, του 1ου μήνα των Θαυμάτων, τη χρονιά του Γήινου Ποντικού (3 Φεβρουαρίου 2008), χωρίς την παραμικρή ενόχληση, με πρόσωπο πιο λαμπερό ακόμα και από πριν και με χαμογελαστή έκφραση, ο ΚυάμπΤζε Ρίνποτσε κοίταξε με αγάπη αυτούς που ήταν γύρω του. Μετά, παίρνοντας τη στάση της ανάπαυσης σε σαμάντι ο ΚυάμπΤζε Μιντρολλίνγκ Τρίτσεν Γκιούρμε Κούνζανγκ Ουάνγκιαλ επέδειξε την τελική δραστηριότητα της μεταφοράς της φωτισμένης του προαίρεσης σε άλλο πεδίο, για να στρέψει στο Ντάρμα τον νου εκείνων που είναι να τιθασευτούν.